Af Paw Rytter
Hvem skal forpagte Molecaféen? Mange Løkkenfolk krydser fingre for at det bliver brødrene Brix, der rykker ind i de nye lokaler, når de på et tidspunkt bliver færdige i 2025. Men om det bliver dem er forsat uvist, men nu ved vi, hvor mange andre der har budt ind.
Hjørring kommune har stillet hårde betingelser for den kommende forpagter. Nogen vil måske endda mene for hårde. Det er i hvert fald tankevækkende, hvor ringe interessen for det attraktive lejemål har været.
I følge direktør for Teknik- og Miljø, samt Kulturområdet Bettina Hedeby Madsen har Hjørring kommune kun modtaget to bud, der lever op til de betingelser, som Hjørring Kommune har stillet i forbindelse med udbuddet.
Den endelige afgørelse om hvilket af de to indkommende bud, der skal vinde retten til at drive Molecaféen bliver truffet efter politisk behandling i januar.

Synd at den hyggelige café skal erstattes af sådan et grimt betonbyggeri. Der er jo talrige bunkere på stranden i forvejen. Forstår udmærket at der er ringe interesse for at forpagte stedet, og jeg er også en af dem der aldrig vil sætte mine ben et sådant sted.
Ærgerligt når der går “kommune” i noget sådant, dem der varetager den slags er både bedrevidende, og ikke mindst inkompetente til den slags.
Tak til den gamle café, og dem der skabte miljøet, det var så hyggeligt.