Laura Jensen
Kandidat til RV25 & KV25
Moderaterne

Vi ved det godt alle sammen – vi skal væk fra de fossile brændstoffer. Langt de fleste anerkender, at klimaforandringer er en realitet, og at der er brug for handling.

Men er det vi hidtil har foretaget os det rigtige? Jeg kan godt være i tvivl.

Når så mange mennesker har modstand og er skeptiske i forhold til opstillingen af solceller på god agerjord, kan det så måske være, at vi skal prøve at finde andre løsninger? Selvfølgelig skal vi følge udviklingen og have bæredygtige energikilder – men SKAL de stå på marker og ved naturen?

Det er set andre steder, at der er alternativer til vores måde at gøre tingene på. Vi kan både værne om naturen, tage hensyn til de borgere der bor i landdistrikterne. Og klimaet?

Feks. kan der etableres solcelleparker over parkeringspladser. Så ville der være læ til de parkerede biler samtidig med vi genererer bæredygtig energi og naturen og vores marker skånes. Er det mere omkostningsfuldt? Ja, men til gengæld er prisen på solcellepaneler raslet ned de seneste år, så mon ikke det går?

Jeg tror på, at vi skal passe på vores klima og finde bæredygtige løsninger – men jeg tror i ligeså høj grad på, at vores beslutninger skal træffes på et grundlag, hvor sund fornuft og bæredygtighed går hånd i hånd.

One Comment

  1. Der er da et indlysende svar, nemlig energikilden der er klimaneutral, sikker, ikke optager plads, og leverer erer masser af stabil og regulerbar energi, præcis når der er behov for det.
    Desværre er energikilden politisk forbudt. Dette for at beskytte den danske vindmølleindustri!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *