Af Stefan Karlborg
Det er skræmmende at Teknik og miljøudvalget har truffet denne beslutning helt uden at spørge Løkkens borgere og handlende. 5 ud af de 480 badehusejere har klaget over at udsigten fra bade huset er blevet dårligere, – altså 5 ud af Løkkens 1600 borgere – og mig bekendt ingen af byens handlende – har altså fået udvalget til at helt fjerne autocampere fra stranden i Løkken. Løkkens turist- og handelsstandsforening er ikke blevet spurgt – turistbureauet er ikke blevet spurgt. Kun eksperterne i teknik og Miljøforvaltningen har givet input. Det er en skandale. Vi skal nu til at forberede turistbureauet til at vejlede autocampergæsterne til at køre til Jammerbugt kommune for at bade.
Vi der kommer tit på stranden ved i hvilket omfang badehusene bliver benyttet. Derfor undres man at så få badehusejere får så stor indflydelse på hele byens udvikling. Nu er der så et helt turismesegment – i øvrigt det kraftigst voksende turismesegment – som vi må afvise i kommunens største turistområde. Det er ikke en fornuftig politik – det er skammeligt.
I udvalgets behandling af punktet er der ikke taget stilling til hvor man kunne anvise plads til autocampere – men som formanden udtaler til Nordjyske så kan de jo bare parkere inde i byen. Så forventningen må være nu at parkeringsproblematikken udvikles endnu mere.
Ærgerligt – grænsende til skammeligt!
Stefan Karlborg – formand Løkken.dk – Løkkens turisme-, erhvervs og handelsstandsforening.

Det er så trist så trist, må kunne gøres bedre 🥴
I autocampergruppen anbefales det, at køre udenom Løkken – skræmmende for vores turisterhverv, da det er bevist at autocampere lægger mange penge i den by de besøger.
Campere vil gerne kunne gå til byen, hvis de besøger stranden, det er så også udelukket nu, med den store brede strand vi har burde det vel muligt at servicere autocampere.
Problemet nu, hvor de få der aldrig er i deres badehuse skal have indflydelse på denne afgørelse – synd for Løkken.
Ja, den er helt gal. Og i øvrigt må autocampere ikke parkere på offentlige parkerings pladser der er lavet til person biler, da en parkeret SKAL holde sig indenfor – parkerings ruden – for ellers vanker der en P bøde.
Burde være OK på Løkken sydstrand, dog uden overnatning, men absolut ikke på Løkken Nordstrand som er meget sårbar pga. læ side erosionen fra Løkken mole.
Helt enig, fuldstændig vanvittig! Og uforståeligt, at Teknik og Miljø overhovedet har beføjelser hertil? Jeg er selv bosiddende ved vandet og har min daglige gang her. Dejligt med de mange badehuse, sikkert også en turistmagnet. MEN max 10% af dem anvendes dagligt.
Så et forbud er helt ude i hampen, og vil stille og roligt gøre Løkken til en soveby.
Det virker da virkelig helt uigennemtænkt. Det mindste man kunne gøre, var da at spørge Løkkens egne borgere.