Af Paw Rytter

Onsdag aften blev der afholdt møde i arbejdsgruppen for Løkken som Helårsby & Helårsturisme og der var bred enighed om at gode gangstier er kerneelement i forhold til gøre egnen attraktiv. Meget er godt, men en del kan også gøres bedre. 

Blandt andet savnes der et overblik over, hvad der gemmer sig af gangstier i området mellem Løkken, Furreby og Nørre Lyngby. For hvis besøgende udefra ikke ved, hvor gangstierne findes, har de ikke meget glæde af dem.

Der blev også talt om, at dele af Nordsøstien er forsømt. Det blev bemærket, at det kan virke som om, Hjørring kommune mister interessen for projekter, når de først er anlagt. 

Det mest spændende var imidlertid en ide om at etablere en gangsti mellem Løkken og Børglum Kloster. Vandring er meget oppe i tiden og med Vestkyst Caminoens succes, virker det oplagte at vandrer kan gøre en afstikker til Børglum Kloster, når de passere Løkken. 

Vi har spurgt Anne Rottbøll fra Børglum Kloster, hvad hun tænker om ideen.

”Det er en fremragende ide! Lige hvordan den slags skal gribes an, ved jeg ikke, men langs Klostergrøften er der jo en dyrkningsfri bræmme på 3 meter, så mon ikke der kan findes ud af noget der. Når der nu er gode kræfter, der har tid og lyst til, at gøre noget ved det, så stiller vi gerne bræmmen til rådighed,” lyder det fra Anne Rottbøll. 

Om de øvrige lodsejere også vil være velvillige og stille den dyrkningsfri bræmme til rådighed er endnu uafklaret. Men ideen fejler ikke noget, så det er vel bare om at komme i gang.

Arbejdsgruppen ”Løkken som Helårsby & Helårsturisme,” er organiseret under LULO – Lokal Udviklingsråd for Løkken og Omegn.

One Comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *