Der kan være hårdkystsikring på vej mellem Furreby og Løkken. Tre lodsejere har nemlig ansøgt om tilladelse hertil hos Hjørring kommune. Omkringliggende naboer har gjort indsigelse blandt andet med den påstand, at erosionen ikke er nær så omfattende, som ansøgerne hævder.
Forvaltningen anbefaler at ansøgningen imødekommes.
Sagsfremstillingen kan findes her: Link


Det er nødvendigt, idet der pt. Ikke er aftalt bedre løsninger. Nr Lyngby har forsøgt med “blød” sikring med pil og det ser ud til at hjælpe. Sandfodring er også en mulighed.
Jeg har været ved Furreby Kysten i nu 56 år og der er sket meget. Klimaændringer, tektoniskepladers vandring, Løkken Molen mm., har helt sikkert indflydelse. Vigtigt er dog at vi har en strand og den er ikke jo kun noget for dem i 1. klitrække. Stranden er for alle og derfor også fælles ansvar. Vi tager stranden for givet, så skal vi ikke alle være med til at sikre denne?