Af Stefan Karlborg
Byrådsmedlem
Venstre
Fra dødsdruk til drømmekyst – når ildsjæle skaber udvikling
I gårsdagens Nordjyske kan man læse om Løkkens forvandling. Fra at være kendt for dødsdruk og stilstand, er byen nu blevet et skoleeksempel på, hvordan en by kan rejse sig – når frivillige, ildsjæle og lokale kræfter arbejder i samme retning.
Et afgørende vendepunkt var surfermiljøet og HAVS, der satte gang i en ny identitet med fællesskab, livsstil og turisme i centrum.
Samtidig spirer “det lille Soho”, som Ellen Raunsmed omtaler og selv har en stor andel i, hvor butikker, kultur og kreativitet giver byen en helt ny energi.
Artiklen viser også, hvordan Ellen og hendes børn er vendt hjem til Løkken – et levende eksempel på, hvordan udvikling kan få både unge til at blive, fraflyttere til at vende hjem og helt nye mennesker til at tilvælge vores kommune.
Og vi ser lignende initiativer andre steder i kommunen:

I Tversted, hvor ildsjæle har kæmpet i fire år for at skabe Naturring – en unik vandrerute, der binder natur, by og sommerhuse sammen.
I Hirtshals, hvor “Det Sorte Tårn” nu rejser sig som et nyt vartegn og samlingspunkt, realiseret af lokale kræfter, fonde og kommunen i fællesskab.
I Lønstrup, hvor et stærkt kunstnermiljø, gode restauranter og Rubjerg Knude Fyr som ikon har givet byen en helt særlig tiltrækningskraft.
Det er netop denne kombination af fællesskab, turisme, frivillighed og ildsjæle, vi skal satse på politisk. Ikke bare fordi det skaber kultur og oplevelser – men fordi det er med til at sikre vækst, arbejdspladser og en stærkere økonomi i vores kommune.
Jeg tror på, at udviklingen vi ser i Løkken, Lønstrup, Tversted og Hirtshals kan brede sig til hele Hjørring Kommune – hvis vi tør give plads til ildsjælene og bakke op om de gode initiativer.
#drømmekyst #fællesskab #turisme #hjørringkommune #ildsjæle #bosætning

Ja det er skønt at se, hvordan turisterne strømmer til og elsker vores område.
Jeg tror bare Stefan Karlborg glemte skønne Nr. Lyngby, med unik kystsikring, klokkestabel der lige er blevet restaureret og indviet på ny.
Afholdelse af en lille byfest, med musik og boder, takket være mange ildsjæle, godt sammenhold og en virkelig arrangeret borgerforening.
Nr. Lyngby er et besøg værd.
Og så mangler vi bare at få 111 tilbage igen, uden bøvl og ballade, så er alt godt igen.
Og vi må håbe at vindmølle projektet syd for Løkken ikke slår Løkken 20 år tilbage
Det må byrådet da kunne forstå ikke går. væk med den undtagelse som ikke respekterer 5 km grænsen. Jeg håber Stefan Klarborgs eksempel smitter af i byrådet.
Hallo, prøv lige at finde den gode tone frem, DØDSDRUK, hvor kommer det fra, ingen i Løkken er døde af at feste, som vi gjorde i de gode gamle dage, hvor de lokale fra Løkken, Ingstrup, Saltum, Vrå osv. mødtes påbyens Discoteker og festede og hyggede sig sammen, det er så fint at der er kommet noget nyt til Løkken, da tiden rendte fra Discotekerne. Ikke kun i Løkken, men tag jer sammen og fjern ordet DØDSDRUK der høre slet ikke hjemme i Løkken.
Mvh. Flemming P.
Men savner sgu bare et lille diskotek/bar hvor der er noget for de unge, måske bare i sommer perioden.
Så kun det være teenageren ville med i sommerhus.