af Flemming Blicher

På tirsdag den 25. februar fra kl. 17 er der arrangeret Borgermøde i Byens Hus, Stationsvej 12 i Vrensted. Mødet handler om planerne for en vedvarende energipark tæt på Løkken og Vrensted.

De planlagte vindmøller er 185 meter høje og vil ifølge offentliggjorte undersøgelser få huspriserne til at falde indenfor en radius af 5 km. Indenfor 2 km vil det gennemsnitlige fald være 10%. Rent miljømæssigt har kommunen endnu ikke estimeret de mulige forureninger med PFAS og bisfenol A (BPA) og der er ikke udsigter til at det vil ske, selvom projektet gennemføres.

Der bliver blandt andet brugt flere tons BPA til en enkelt vindmølle på 185 meter, og der skal bare 1 kg. BPA til at forurene 10 milliarder liter grundvand. Der er god grund til at kommunen sætter en rigtig undersøgelse i gang inden projektet evt. vedtages i byrådet.

Til borgermødet vil der komme en række foredragsholdere fra Danmark og Sverige. Der vil blandt andet være indlæg fra: Peter Skeel Hjorth, journalist og forfatter til bogen “En skjult magt” og lobbyisme i vindmølleindustrien Mads Frederik Hovmand, cand.scient., ph.d. og seniorforsker ved Biologisk Institut på Københavns Universitet

Der er gratis øl og vand doneret af købmanden i Vrensted. Sandwich (30 kr), rullepølse- og ostemadder (20 kr).

Efter pausen vil der være et debatpanel, hvor indlægsholdere, byrådspolitikere og vindmølleopstillerne er inviteret til at deltage. Her kan alle borgere komme til orde og stille spørgsmål til alle detaljer omkring de planlagte solcelle- og vindmølleprojekter i område 35 og 37.

Ingen tilmelding. Gratis adgang. Alle er velkomne.

Se programmet og få evt. mere information om borgermødet på nedenstående link: https://flemmingblicher.substack.com/p/borgermde-om-solcelle-og-vindmlleparker

Med venlig hilsen Flemming Blicher (mobil 53891307) Initiativtager til borgermødet på vegne af en række bekymrede Vrensted- og Løkken-borgere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *