Af Paw Rytter
Her til aften har bestyrelsen udsendt en orientering om situationen i Løkken moleleje til foreningens medlemmer. Orienteringen kan læses i sin fulde længde nedenfor. Øjensynligt er bestyrelsens af den opfattelse, at Fiskeriforeningen bestemmer over anvendelsen af Fiskernes Hus, hvilket er pudsigt, da det hverken fremgår af overdragelsesaftalen mellem Løkken Fiskeriforeningen og Løkken Moleleje eller af vedtægterne for Løkken Moleleje.
Tvært imod præciseres det i vedtægterne af Løkken Fiskeriforening har forrang til at leje lokalerne. Den mulighed har Fiskeriforeningen ikke udnyttet. I stedet er har hver enkelt fisker indgået en individuel lejekontrakt med Løkken Moleleje.

Her starter orienteringen:
Til medlemmer af Løkken Moleleje Løkken d. 6.august 2025
Vedr. kystfiskeriet i Løkken
Det er med beklagelse at vi i bestyrelsen har fået mail fra kutteren Tenna om at de ikke ønsker at fiske fra Løkken strand længere.
Vi, bestyrelsen, sender dig som medlem af Løkken Moleleje dette korte faktuelle skriv, så du kender sagen set fra vores side.
Faktum:
• Løkken Moleleje er en selvstændig forening. Vores formål er beskrevet i vores vedtægter (ses her). En del af vores formål er at bevare kystfiskeriet – derfor er vi meget ærgerlige over at Tenna har ønsket at forlade Løkken strand
• Løkken Fiskeriforening er en selvstændig forening, bestående af selvstændige erhvervsfiskere.
Ved oprettelsen af Løkken Moleleje overdrog Løkken Fiskeriforening (de selvstændige fiskere) Fiskernes hus og Spilhuset til Løkken Moleleje, under forudsætning af at Løkken Moleleje fremadrettet drifter og stiller lokaler til rådighed for Løkken Fiskeriforening.
Overdragelsen var en forudsætning for opførslen af De Maritime Huse. Den enkelte fisker har en kontrakt med Løkken Moleleje og er alle selvstændige fiskere.
Fiskerne i Løkken Fiskeriforening har en uenighed. Vi har, ekstraordinært, forsøgt at mægle i uenigheden. Vi har holdt møde med de enkelte parter og dem sammen. Det er ikke lykkes at fremkomme med en løsning som alle kystfiskere kan se sig selv som en del af, desværre.
Bestyrelsen i Løkken Moleleje hylder og respektere alle det demokrati der er i (alle) foreninger. Derfor kan og vil vi ikke, bestemme eller beslutte, hvad andre foreninger beslutter. Det betyder at den beslutning der er truffet, på demokratisk vis, i Løkken Fiskeriforening blander vi os ikke i. Det er medlemmerne af Løkken Fiskeriforening der beslutter hvorledes deres lokaler i Fiskernes hus skal og kan benyttes.
Bestyrelsen i Løkken Moleleje er alle frivillige. Vi har alle, på den ene eller anden måde, tilknytning til Løkken. Vi glædes alle over det kæmpe løft De Maritime Huse har givet byen – det er godt for alle. For besøgende, for de forretningsdrivende, for os lokale – ja for os alle.
Vi opfordrer til at vi alle ranker ryggen, hæver blikket og taler pænt og ordentligt til hinanden – og glædes over den positive forandring der er sket, med hjælp og støtte fra Hjørring kommune, Realdania og mange mange andre, med opførslen af De Maritime Huse.
Med venlig hilsen en samlet bestyrelse i Løkken Moleleje
Tommy, Henrik N., Stefan, Jonas, Kim, Martin, Henrik R., Mads og Mette

Hold nu kæft, det er en gang sjældent set rygsvømning.
Jo jo, nok er i frivillige, men det kan i ikke bruge som en undskyldning, i er valgt til at rygte et hverv, og alligevel bruger i det som “”undskyldning”” for jeres ansvarsfralæggelse.
Jeg har været frivillig og foreningsmand i over 40 år, og kender udmærket reglerne omkring inhabilitet, og regel nummer ET er, at sidder en af stridens kerne i bestyrelsen, så er vedkommende vist uden for døren, så længe emnet er på dagsordenen.
At vedkommende her er medunderskriver er så tåkrummende at det skriger til himlen, og et udtryk for at hele bestyrelsen er fuldstændig ligeglad med 111.
Det der sker her, har intet med professionalisme at gøre, men rendyrket amatør makværk.
👏👏👏👍😁
Og så har jeg følgende tilføjelse.
Jeg kender ingen af de hoveder der sidder i bestyrelsen for Løkken moleleje, så derfor er det heller ikke personligt.
Men det her har jo intet med en udtalelse at gøre, de skriver jo så det værre, at det er en orientering 😳😳😳
Og jeg forstår nu HVORFOR 111 har taget masten på nakken, og sejlet fra Løkken, for det er jo mere end tydeligt, at de med bestyrelsens holdning har været som at køre ind i mur med 200 km/t
Og så prøver de at give udtryk for, at de har gjort hvad de har kunnet – NEJ det har i ikke.
At de så tilmed tilraner sig til den mulighed, at vil fortælle alle os andre hvad vi skal tænke og mene, og hvilket holdning vores ryg skal have, det er jo fuldstændigt himmelråbende, og er i min verden et bevis på, at de intet aner om at sidde med et bestyrelses ansvar, og til hvilket opgaver de er valgt.
OG – Når man underskriver sig, så hedder det alene – Bestyrelsen – Eller Bestyrelsen i Løkken Moleleje.
Den der står der nu = Med venlig hilsen en samlet bestyrelse i Løkken Moleleje – Det er jo udtryk for, at de har behov for understrege deres “”magt”” Tag jer nu sammen, det er jo ikke jeres venner i sidder og skriver til, det her er jo en officiel orientering, der mest af alt efterlader et indtryk af en bovlam bestyrelse.
Er det ikke muligt der kan indkaldes til en ekstra ordinær generalforsamling og få lyden renset og eventuelt en ny afstemning om bestyrelsens sammensætning da der er visse indicier på den siddende bestyrelses troværdighed?
Og lad os så få navnet frem på det bestyrelsesmedlem hvis troværdighed der såes tvivl om
Sørgeligt at vores dejlige by skal trækkes med dette sludder mudder , lad os få en positiv dialog og luften renset og koncentrere os om at udvikle vores by på den ypperste måde og ikke lade os tyrannisere af et tilsyneladende diktatur der afskrækker folk fra at fiske herfra Løkken
Forstår slet ikke hvad alt dette går ud på. En Dee kan forklare det helt tydeligt. Det er vel kommunen, det ejer det?
Klaus Kristensen:
Svesken på desken – Det er Henrik Nielsen – HG 440 Grete Cecilie.
Lastbil mekaniker og fritidsfisker der tror han ejer Molelejet – det er en gåde at han ikke er blevet bedt om at skride fra pladsen, når han ikke evner at samarbejde eller tåler andre har større succes med deres fiskeri og relationer til de lokale borgere i Løkken.
Han er rablende skør og narcissist – super ustabil type, der må døje med noget mindreværd.
Han skal smides ud af det nye Fiskehuset – det kan kun gå for langsomt!